Одним із пріоритетних напрямів навчально-виховного
процесу в ДНЗ залишається фізичний розвиток, спрямований на зміцнення і
збереження здоров’я дітей. У дошкільному дитинстві закладаються основи
здоров'я, виховуються основні риси особистості людини. Сім'я, дошкільні заклади
мають створити сприятливі умови для оптимального фізичного розвитку дитини,
отримання знань про людський організм, опанування санітарно-гігієнічних
навичок. Дитина повинна поступово вчитися бути творцем досконалості свого тіла,
здоров'я. Міцне здоров'я є запорукою розвитку дитини в інших особистісних
аспектах. На цій особливості наголошує народна мудрість: «У здоровому тілі -
здоровий дух» - стверджували в античні часи; «Нема щастя без здоров'я» -
гласить українське прислів'я.
Фізичне виховання дітей дошкільного віку -
систематичний вплив на організм дитини з метою його морфологічного і
функціонального вдосконалення, зміцнення здоров'я, формування рухових навичок і
фізичних якостей. У перші шість-сім років фізичне виховання є основою
всебічного розвитку дитини. Система дошкільних установ має широкі й
різноманітні можливості для забезпечення реалізації таких завдань фізичного
виховання дошкільників:
· зміцнення
здоров'я;
· забезпечення
гармонійного розвитку організму;
· розвиток
рухових умінь, навичок і фізичних якостей (сили, спритності, витривалості,
гнучкості тощо);
· підвищення
фізичної та розумової працездатності;
· загартування
організму;
· прищеплення
культурно-гігієнічних навичок, формування уявлень про здоровий спосіб життя;
· виховання
потреби у заняттях фізичною культурою і спортом.
Фізичний розвиток у
дошкільному віці є особливо стрімким. З огляду на це фізичне виховання має бути
своєчасним, методично правильно організованим.
Позитивні наслідки
фізкультурно-оздоровчої роботи забезпечуються різноманітністю їх форм.
Фізкультурно-оздоровчі
форми з дітьми включають:
- заняття з фізкультури в
усіх вікових групах;
- вправи на свіжому
повітрі;
- рухливі та
спортивні ігри, вправи, пішохідні прогулянки;
- різні види
гімнастики (ранкова, гігієнічна після сну, корегуюча);
- фізкультхвилинки,
фізкультурні паузи, динамічні перерви;
- спортивні
свята, розваги, Дні здоров’я тощо.